Remont ul. Łódzkiej w Toruniu. Co się zmieni?

Redakcja
W lipcu ubiegłego roku na tym rondzie przewróciła się ciężarówka przewożąca piwo<br>
W lipcu ubiegłego roku na tym rondzie przewróciła się ciężarówka przewożąca piwo Patryk Młynek
Remont ulicy Łódzkiej w Toruniu na odcinku od Lipnowskiej do Zdrojowej zakłada m.in. rozbiórkę wiaduktu i budowę dwóch nowych. Nie będzie zmian na rondzie.

- Rondo na skrzyżowaniu Trasy Nowomostowej z ul. Łódzką jest niebezpieczne - uważa jeden z kierowców. - Wjazd na Łódzką jest pod ostrym kątem, co powiększa zjawisko martwego pola. Kierowcy, którzy zjeżdżają z ronda, muszą bardzo uważać, żeby nie spowodować wypadku. Zresztą osobiście byłem świadkiem takiego zdarzenia. Moim zdaniem wystarczyłaby zmiana pierwszeństwa na korzyść zjeżdżających z ronda, ponieważ kierowcy poruszający się ul. Łódzką mają lepszą widoczność i ocenę sytuacji.

Jest bezpiecznie?

W Miejskim Zarządzie Dróg w Toruniu zaprzeczają. - Nie mieliśmy tego typu sygnałów - mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - W tym miejscu nie odnotowaliśmy tego typu zdarzeń. Mamy inne sygnały dotyczące oznakowania.

Obserwacji naszego Czytelnika nie potwierdzają również policjanci.

- Od początku roku nie mieliśmy w tym miejscu żadnych zdarzeń - przyznaje Wojciech Chrostowski z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Toruniu.

Najgłośniejszy był przypadek z lipca ubiegłego roku, kiedy na rondzie przewróciła się ciężarówka przewożąca piwo. Ładunek przeważył naczepę i doszło do wywrotki.

Ale i tak w planie tej inwestycji nie ma żadnych zmian na wspomnianym wcześniej skrzyżowaniu.

W Miejskim Zarządzie Dróg trwa obecnie procedura przetargowa na przebudowę ul. Łódzkiej. W ramach inwestycji przewiduje się modernizację i rozbudowę ul. Łódzkiej w Toruniu na odcinku od ul. Lipnowskiej do ul. Zdrojowej.

Zakres zadania obejmuje odcinek drogi krajowej nr 91 o łącznej długości ok. 2,4 km. W ramach projektu planuje się rozbudowę układu drogowego od skrzyżowania z ul. Lipnowską do ul. Włocławskiej polegającą na wykonaniu nowej konstrukcji jezdni, przebudowie istniejącego skrzyżowania z ul. Włocławską na trzywlotowe rondo, budowie nowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych.

Zobacz także:Ofiary zboczeńca z ulicy Łódzkiej w Toruniu! Policja apeluje o pomoc

Powstanie też odwodnienie i oświetlenie oraz rozebrany będzie istniejący wiadukt nad torami kolejowymi i zbudowane zostaną dwa nowe dla każdej jezdni osobno. Od skrzyżowania z ul. Włocławską do włączenia w istniejący układ skrzyżowania z ul. Zdrojową zostanie zbudowana infrastruktura dla rowerzystów i pieszych, nowe oświetlenie oraz zostanie poprawiony system odwodnienia drogi przez zastosowanie rowów, ścieków, kanalizacji deszczowej i drenaży.

Powstanie też skrzyżowanie z ul. Solankową. Ponadto przewiduje się przebudowę zjazdów i zatok autobusowych, wycinkę drzew kolidujących z rozbudową oraz nową organizację ruchu i wykonanie zieleni.

Tu też praca wre

To nie jedyne inwestycje drogowe realizowane w lewobrzeżnym Toruniu.

Prace na ulicy Przesmyk zaplanowano do końca września. Z kolei do końca listopada potrwają prace przy ulicy Krętej. Ulica Mała z gruntowej ulicy zamieniła się w pieszo-jezdnię, ustawiono oświetlenie uliczne i odwodnienie.

Z kolei na ulicy Bratniej prace były prowadzone na odcinku 60 metrów.

Drogowcy w tej części miasta zakończyli również budowę łącznika na ul. Włocławskiej 252-252 c. Ta ślepa ulica została zakończona placem do zawracania.

Zobacz galerię: Ul. Łódzka oficjalnie otwarta.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Torrr

Zmodernizowany stary wiadukt na Łódzkiej powinien wyglądać tak jak wiadukt Szosy Lubickiej nad torem do Sierpca przy węźle A1.Dodatkowe przepusty pod wiaduktem dla dróg lokalnych: po zachodniej stronie torów droga łącząca Włocławską z Dwernickiego po wschodniej bezkolizyjna Aleksandrowska. Same korzyści: możemy puścić trase wschodnią prosto do S10, wschodnia część osiedla Piaski nie zostanie odcięta (połączenie pod starym wiaduktem do Dwernickiego) oraz nie trzeba budować nowego ronda na Łódzkiej przy TPT - wystarczą prawo skręty. Lewoskręty bezkolizyjnie przez Aleksandrowską i Włocławską pod starym wiaduktem po wschodniej stronie torów (wystarczy przesunąć płot transformatora). Cała nadzieja w tym że obecny projekt przebudowy Łódzkiej nie dostanie dofinansowania i wróci do poprawki. Zresztą priorytet powinna mieć zatkana Olsztyńska. Łódzka i pl Chrapka mogą poczekać.

T
Torrr

Projekt przebudowy starego wiaduktu nie zawiera przepustu pod drogę łączącą końcówkę Włocławskiej przy torach z Dwernickiego.Wystarczy połączyć pod nim odciętą Włocławską przy torach z Dwernickiego wzdłuż torów po ich zachodniej stronie. Wschodnia część osiedla Piaski byłaby wtedy skomunikowana bezkolizyjnie z trasą wschodnią (pod starym przebudowanym wiaduktem i obecnym wiaduktem trasy wschodniej). Niezabudowany pasek terenu pod drogę przy torach firma budowlana (na końcu Włocławskiej) pewnie chętnie zamieni na nieużytki po północnej stronie starego wiaduktu (za dawnym Polmozbytem).
Dzięki temu można puścić trasę wschodnią prosto do S10 bo Włocławska nie zostanie odcięta. Nawet gdy nie puścimy trasy wschodniej prosto do S10 to i tak takie bezkolizyjne połączenie osiedla Piaski od drugiej (wschodniej) strony się przyda.

T
Torrr

Żeby wjechać z nowego mostu na S10/A1 zamiast prosto będziemy kluczyć jak pijany zając przez cztery skrzyżowania w tym 3 nowe (rondo Lipnowska, nowe rondo przy TPT, nowe skrzyżowanie z Solankową, nowe skrzyżowanie kolizyjne Łódzkiej z łącznikiem z S10 w lesie ul Miodowa) przeskakując 3 razy przez te same tory (wiadukt tw, zmodernizowany stary wiadukt Łódzkiej, tunel pod torami na Łódz na wys Miodowej). Olewamy doskonale zlokalizowany teren inwestycyjny dawnego poligonu Piaski. Mało tego peryferyjność takiego pokręconego połączenia z S10 i jego mała atrakcyjność dla miasta wymusza budowę drugiego szkodliwego węzła Kluczyki wraz z trasą staromostową na lewym brzegu co z kolei przeniesie na stary most dodatkowo 9 tys poj/dobę kosztem mostu wschodniego w samą starówkę. Czy jest na sali lekarz ?

R
Rudak

Jeżdżę tamtędy codziennie. Zjazd jest niebezpieczny. Kto czyta znaki ten wie, ale większość osób jedzie i wcale nie zwalnia, jakby to oni mieli pierszeństwo. Gdyby nie fakt że ja uważam i zwalnia, to co najmniej raz w tygodniu byłabym staranowana . Czy musi dojść naprawdę do jakiegoś wypadku aby to zmienić. Poza tym dzwoniłam na policję w tej sprawie i nawet oni przyznali mi rację.

P
Phoenix

Ja to się tylko zastanawiam jak zostanie wytyczony objazd po rozebraniu wiaduktu, bo o tym nikt nie wspomina. Istotne jest to o tyle, że swego czasu jak doszło do wypadku i zablokowania wiaduktu, to miasto zmusiło mieszkańców Czerniewic do 4-kilometrowego marszu do przystanku Ceramika, gdyż tam wytyczono tymczasową pętlę autobusu 11.

P
Phoenix

Co do oznakowania jak jechać do centrum, to przy zjeździe z wiaduktu stoi wielka tablica z informacją nt. kierunków zjazdu z ronda, w tym również z kierunkiem na centrum, także nie wiem czego jeszcze w oznakowaniu brakuje. Może po prostu kierowcy bardziej powinni zwracać uwagę na znaki.

M
M. z M.

Projekt powinien być czytelny, jasny, zrozumiały, bezpieczny, zapewniający widoczność itd itp. Tym bardziej na skrzyżowaniu tak ważnych tras. Wjazd z mostu Pani Generał w Łódzką i tamto krzyżówko-rondo jest niezrozumiałe, dziwne, wąskie, skomplikowane. Zamiast jasnych bezkolizyjnych wjazdów i zjazdów zbudowano mini wąskie rondko niczym na małym osiedlu mieszkaniowym przez które gibają się teraz tiry, a cała masa kierowców nie tylko spoza Torunia zastanawia się, czy na miasto to trochę w prawo, czy trochę w lewo.

z
zbig.

Widoczność jest kiepska w lusterkach wcale nie widać części jezdni trzeba się oglądać. Mieszkam w Czerniewicach i jadąc bajpasem ja muszę uważać bo wiem że tamci mnie nie widzą. Brak zdarzeń nie wyklucz że jest utrudniona jazda.

l
lkjlkjlj

widoczność, co ma tu do rzeczy widoczność. nie widzisz to zwalniasz i podjeżdżasz powoli by zobaczyć. i tyle w temacia. ciężarówka się wywaliła a więc trzeba całą drogę na nowo budować? wywaliła bo kierowca nie miał pewnie zbyt wielekigo doświadczenia i pędził jak szalony. czyja to wina. ronda? zcy asfaltu? czy z tego powodu należy zrobić z tego drogę gruntową? czy całkowicie ten odcinek zamknąć? przerażacie mnie. dziś dla was nawet najprostrze rzeczy stają się gigantycznymi. jak wy sobie w przyszłości poradzicie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3