Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Swingi pojadą pod kładką

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Do wykonania pozostała jeszcze jezdnia i chodniki wzdłuż ulicy Skrzyńskiego. Gotowa jest już prawie kładka przy moście kolejowym
Do wykonania pozostała jeszcze jezdnia i chodniki wzdłuż ulicy Skrzyńskiego. Gotowa jest już prawie kładka przy moście kolejowym Sławomir Kowalski
W sobotę 15 sierpnia tramwaje nr 1 i 5 wrócą na stałe trasy przy starówce i na Jakubskim Przedmieściu, na przebudowane torowisko w Wałach gen. Sikorskiego, ulicach Szumana, Warszawskiej i Traugutta.

[break]
Od jesieni ubiegłego roku do maja tramwaje na obrzeżach starówki jeździły wahadłowo, po jednym torze. W maju ich kursy na tym odcinku w ogóle zostały zawieszone. Powodem był ostatni etap przebudowy torowiska oraz jezdni i chodników fragmentu Wałów gen. Sikorskiego oraz ulic Szumana, Warszawskiej i Traugutta. To kolejny etap robót w ramach projektu BiTCity, który ma poprawić komunikację między Toruniem a Bydgoszczą oraz w obu miastach.

Torowisko we wspomnianych ulicach jest już gotowe od kilku tygodni. Trwamaje jednak od razu na nie nie wróciły. Powodem są prace podobne prace w innym rejonie Torunia - na osiedlu Na Skarpie, gdzie przebudowę przechodzi ulica Konstytucji 3 Maja. Zapowiadano, że do 15 sierpnia osiągną taki stopień zaawansowania, by tramwaje nr 1 i 5 wróciły na stałe trasy.

I tak się stanie. W sobotę 15 sierpnia tramwaje nr 1 kursujące od maja zmienioną trasą, od Czerwonej Drogi znów pojadą przez węzeł przesiadkowy w alei Solidarności i dalej w kierunku Skarpy. Z kolei tramwaje nr 5 wznowią zawieszone od czterech miesięcy kursy między Motoareną a pętlą przy ulicy Olimpijskiej. Tym samym Skarpa odzyska tramwajowe połączenia z innymi osiedlami Torunia.

To oznacza także, że na trasę linii nr 1 między pętlą przy Szosie Okrężnej a pętlą przy Olimpijskiej wreszcie zostaną skierowane nowoczesne Swingi. W końcu z myślą o niej te pojazdy miasto kupiło.

Innym elementem projektu BiTCity w centrum Torunia jest kładka, która powstała przy dworcu PKP Toruń Miasto, obok mostu kolejowego. To element węzła przesiadkowego, który tu powstał.

- Kładka jest już prawie gotowa - mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor Działu Projektów Infrastrukturalnych MZK. - Szyby windowe zostały już zamontowane, pozostały jedynie prace wykończeniowe, próby i odbiory techniczne wind. Trwa jeszcze montaż zadaszeń. W pobliżu nowej kładki dla pieszych powstały nowe perony tramwajowe z obszernymi wiatami. Następnym krokiem będzie instalacja tablic informacji pasażerskiej.

Nowe rozwiązania przy Dworcu Miasto budzą jednak kontrowersje. Przez filary kładki znacznie węższe są chodniki biegnące wzdłuż ulicy Traugutta. Tego od strony Wisły w praktyce nie ma. Znaleźć się tu bowiem musiało miejsce na ścieżkę rowerową. Może to powodować niebezpieczne sytuacje. Zwłaszcza, gdy rowerzyści zjeżdżający ścieżką wzdłuż Traugutta przy kładce będą wpadać na pieszych.

Przy Dworcu Miasto do wykonania pozostała jeszcze jezdnia, chodniki i ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Skrzyńskiego. Na placu 18 Stycznia kontynuowane są prace związane z zagospodarowaniem skweru zieleni wokół pomnika poległych kolejarzy. Trwa również budowa sieci oświetlenia i przebudowa sieci infrastruktury technicznej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska