- Wprowadzane przez nas korekty są odpowiedzią na uwagi zgłaszane przez mieszkańców - mówi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia. - Zapowiadaliśmy, że będziemy poważnie traktować każdy sygnał od mieszkańców i tak się właśnie dzieje.
[break]
Na życzenie pasażerów
Dla wielu pasażerów wielkim problemem było to, że autobusy linii nr 40 omijały przystanek „Rubinkowo Sezam” i nie zatrzymywały się przy kościele. W tej okolicy zlokalizowana jest bowiem placówka dla osób niepełnosprawnych.
- Przez zmianę trasy autobusu mamy po prostu dalej. To kłopotliwe szczególnie podczas złej pogody - skarżyli się Czytelnicy.
Od wczoraj, co zapowiadaliśmy w „Nowościach” w ubiegłym tygodniu, problem zniknął. „Czterdziestka” wróciła na swoją starą trasę.
Toruńscy urzędnicy wprowadzili też korekty w rozkładach jazdy na linii nr 33 i 42 (obie kursują na odcinku ulica Mazowiecka -
Skarpa). To także na wniosek pasażerów pracujących w zlokalizowanych tam firmach i zakładach.
Ostatnia zmiana wprowadzona od 1 kwietnia dotyczy przystanku przy ulicy Andersa, gdzie kursują linie nr 29 i 36.
Pierwsza z nich jeździ z ulicy Szubińskiej na Skarpę, a druga z Kluczyków na Bielany. Wspomniany przystanek zmienia swój status z dotychczasowego „na żądanie” na stały. Oznacza to, że zatrzymywać się tam będą pojazdy obu tych linii.
Tu warto przypomnieć, że zmiany w komunikacji miejskiej wprowadzono w Toruniu w grudniu, po otwarciu nowego mostu.
„Trzynastka” tylko na Rudak
Magistrat obiecał, że po trzech miesiącach funkcjonowania publicznego transportu w nowym układzie, dokona korekt. Te opisane powyżej są tylko wycinkiem tego planu.
Nam udało się ustalić, że urzędnicy szykują się do kolejnych, bardzo poważnych zmian w komunikacyjnym układzie miasta. Wiadomo już, że rewolucja czeka linię nr 13 - najbardziej chwaloną i jednocześnie krytykowaną przez mieszkańców.
Od grudnia ma ona jedną z najdłuższych tras w mieście: jeździ z Wrzosów przez stary most na Rudak i dalej nowym mostem na Skarpę. Fragment jej trasy to dawna, zlikwidowana linia nr 32.
W przypadku „trzynastki” pasażerowie skarżyli się głównie na zbyt małe autobusy (mniejsze niż standardowe) oraz częstotliwość kursowania. Tę w styczniu zwiększono. Dziś urzędnicy rozważają możliwość przywrócenia linii nr 32 oraz skrócenie trasy „trzynastki”. Miałaby ona kursować tylko na Rudak.
W planach jest także zmiana częstotliwości kursów linii nr 19, która jeździ z pl. św. Katarzyny nowym mostem do Czerniewic. W tej chwili autobusy tej linii kursują co 28 i 33 minuty. Zdaniem pasażerów to zdecydowanie za rzadko.
Wkrótce na łamach „Nowości” podamy szczegółowe informacje dotyczące zmian.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?