Skrzyżowanie ulic Olimpijskiej i Jarocińskiej to jedno z 11 najmniej bezpiecznych miejsc w Toruniu. W ciągu roku dochodzi tam średnio do pięciu wypadków i kolizji. Najczęściej są to zderzenia boczne dwóch pojazdów, następnie najechania na pieszych i rowerzystów. Naukowcy z Katedry Inżynierii Drogowej i Transportu Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, którzy przygotowali raport niebezpiecznych miejsc w Toruniu, zasugerowali kilka rozwiązań poprawy sytuacji na tym skrzyżowaniu.
Jedno z nich (sygnalizacja świetlna) znalazło się w zapytaniu ofertowym Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia, który na swoich stronach internetowych ogłosił przetarg na wykonanie projektu stałej organizacji ruchu w tym niezwykle niebezpiecznym miejscu. Wydział wymaga trzech projektów, z których każdy różni się od siebie stopniem skomplikowania.
Czytaj: Rondo lepsze niż światła [KOMENTARZ]
Pierwszy, najmniej inwazyjny ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu przez dodatkowe wprowadzenie tzw. urządzeń brd, czyli urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (progi hamujące, specjalne oznakowanie, lustra, itp.). W drugim wariancie największą zmiana będzie wprowadzenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Trzecia opcja jest najbardziej rewolucyjna i zakłada przebudowanie skrzyżowania w takie o ruchu okrężnym.
Niebezpiecznie na skrzyżowaniu ulicy Olimpijskiej z Jarocińską
Potencjalny wykonawca ma 4 tygodnie na wykonanie projektów od momentu podpisania umowy. O dalsze losy projektu pytamy rzeczniczkę prasową prezydenta Torunia.
- Po wybraniu najkorzystniejszej oferty i prawidłowym wykonaniu przedmiotu zamówienia, wydział przystąpi do czynności odbiorowych i przedłoży projekt na posiedzeniu Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego celem zaopiniowania i wniesienia ewentualnych uwag do projektu - mówi Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy prezydenta Torunia - W przypadku wniesienia znacznej liczby uwag, projekt może zostać przekazany do poprawy. Gdy uzyska opinię pozytywną, wydział podejmie dalsze działania związane z zatwierdzeniem, wyborem wariantu i przyszłą realizacją.
Czytaj także: Walka o przestrzeń za pawilonem "Maciej"
Zatem nie jest wykluczone nawet przebudowanie skrzyżowania na rondo, co pociągnie za sobą największe koszty, pozwoli jednak znacznie zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?