Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruńscy klienci Energi nadal czekają na bardzo wysokie rachunki za prąd

Alicja Cichocka
Biuro obsługi klienta Energa przy ul. Czerwona DrogaBiuro obsługi klienta Energa przy ul. Czerwona Droga
Biuro obsługi klienta Energa przy ul. Czerwona DrogaBiuro obsługi klienta Energa przy ul. Czerwona Droga Grzegorz Olkowski
- Wciąż nie dostaliśmy zaległych faktur - klienci Energi z Torunia i okolic są coraz bardziej przerażeni. Nie wszyscy odkładali pieniądze, część zastanawia się, jak spłacić skumulowany rachunek i dodatkowo na bieżąco regulować kolejne płatności?

[break]
Rekordziści będą musieli uregulować rachunek nawet za pół roku.

Mieszkanka ulicy Zielonej w Toruniu ostatni raz płaciła za prąd w lipcu. Teraz zastanawia się, jak poradzi sobie ze skumulowanymi fakturami.

- Przecież będą przychodzić jeszcze bieżące - mówi kobieta, która spodziewa się około tysiąca złotych na zbiorczym rachunku, bo wciąż nie otrzymała rozliczenia.

Takich osób jest znacznie więcej. Mieszkanka Małej Nieszawki, która w wakacje ostatni raz regulowała rachunki za prąd, zareklamowała ogromne spóźnienia w przesyłaniu faktur. Efekt?

- Rachunków nadal nie mam, za to tydzień temu dostałam odpowiedź z Energi, że otrzymam je „niezwłocznie po uzyskaniu pełnej funkcjonalności systemu” - cytuje odpowiedź od firmy. - Niezwłocznie, czyli kiedy?

Kumulacji boi się, jak wszyscy. Spodziewa się nawet 1400 złotych na rachunku.

Biuro prasowe firmy Energa zapewniło w odpowiedzi do „Nowości” z 7 stycznia br., że firma „rozpoczęła już bieżące fakturowanie klientów z Torunia i okolic”.

- 91 procent faktur już wystawiliśmy, powinny trafić do klientów w ciągu kilku dni - twierdził dwa tygodnie temu w rozmowie z nami Jakub Dusza z Energi.

A wczoraj poinformował, że wysyłają faktury sukcesywnie i klienci na pewno je dostaną. Prosił ich też o jeszcze trochę cierpliwości.

- Gdyby wina leżała po naszej stronie, Energa potraktowałaby nas surowo - komentują klienci. - Na coś się w końcu z firmą umawiamy.

Energa zapewnia, że nie nalicza odsetek za spóźnienia w płaceniu i że płatności można rozłożyć na raty. Wystarczy poinformować o takiej potrzebie na infolinii lub zwrócić się do firmy na piśmie.

- Tylko jak to zrobić, jeśli nie mamy rachunków? - ubolewają coraz bardziej zdenerwowani klienci dzwoniący do redakcji „Nowości”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska