Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Golubiu-Dobrzyniu stawiają na szlak św. Jakuba.

Redakcja
Rozmowa z RYSZARDEM KONOPKĄ, prezesem Golubsko-Dobrzyńskiej Organizacji Turystycznej o nowych szansach na promocję całego województwa.

Rozmowa z RYSZARDEM KONOPKĄ, prezesem Golubsko-Dobrzyńskiej Organizacji Turystycznej o nowych szansach na promocję całego województwa.

<!** Image 2 align=right alt="Image 222962" >Od dwóch lat niezwykle mocno angażujecie się w promocję regionu. Postawiliście przede wszystkim na szlak św. Jakuba, ale nie tylko.

Mamy w zasadzie trzy podstawowe produkty, którymi chcemy się zająć. Poza szlakiem św. Jakuba jest również szlak Fryderyka Chopina, a także Drwęca. Marzy mi się jeszcze stworzenie Muzeum Miłości w Płonnem.

Muzeum Miłości?

Tak. Historia tej miejscowości nierozerwalnie wiąże się przecież z losami Marii Dąbrowskiej i jej powieścią „Noce i dnie”. A scena pochodząca z powstałego na podstawie tego dzieła serialu, w której grana przez Karola Strasburgera postać zbiera w stawie nenufary, została niedawno wybrana najbardziej rozpoznawalną sceną miłosną w historii polskiej telewizji. Chciałbym to wszystko razem połączyć.

Wróćmy do promocji szlaku św. Jakuba...

Szlak został oznakowany przez Oddział Miejski PTTK im. Mariana Sydowa w Toruniu. Z kolei prekursorami działań promocyjnych byli ks. Piotr Roszak oraz Agnieszka Brzezińska, dyrektor Ośrodka Chopinowskiego w Szafarni. Kiedy powstała G-DOT, otworzyły się nowe możliwość. Funkcjonując jako organizacja mogliśmy rozpocząć pozyskiwanie środków na różne działania. Urząd Marszałkowski zaufał nam tak bardzo, że powierzył G-DOT promocję szlaku w województwie.

<!** reklama>

Porozmawiajmy o konkretach. Na jakie zyski może liczyć np. wójt gminy lub starosta powiatu, przez który przebiega szlak, jeśli tylko włączy się w jego promocję?

Szlak to produkt turystyczny, a turystyka to ekonomia. Wszystko można zatem przełożyć na konkretne pieniądze. Podam przykład. W przyszłym roku w związku z promocją szlaku św. Jakuba zamierzamy wydać przewodnik po restauracjach i hotelach, w których osoba wędrująca po szlaku będzie mogła zjeść i przenocować na preferencyjnych warunkach. Zależałoby nam, aby przewodnik dostępny był również w wersji na smartfony. Pielgrzymi będą płacić mniej, ale dzięki temu będzie szansa, aby przyciągnąć ich większą liczbę. Zwiększenie obrotu wpłynie na wysokość podatków, które będą odprowadzane do samorządu. Każdy z tego układu powinien być zadowolony.

Szlak św. Jakuba przebiega przez całą Polskę. Co wyróżnia ten odcinek, który jest w naszym województwie?

Na odcinku biegnącym z Iławy do Torunia szlakowi towarzyszy bardzo często Drwęca. Chcielibyśmy wykorzystać ją do promocji tego szlaku. Stworzyć taki kajakowy odcinek szlaku św. Jakuba. Nikt na to wcześniej jeszcze nie wpadł. Podobnie jak na stworzenie regionalnej Composteli, którą można by było otrzymać np. w kościele św. Jakuba w Toruniu. Jednym z problemów w promocji szlaku św. Jakuba jako produktu turystycznego jest znalezienie lokalnych liderów, którzy pomogliby nam popchnąć jego promocję do przodu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska