Ograniczenia prędkości, załatane dziury, zniszczone pobocza - to niestety nadal nierzadki widok na toruńskich ulicach.
<!** Image 3 align=none alt="Image 187768" sub="Nieszawska - od wielu lat z dziurą na dziurze [Fot.: Grzegorz Olkowski]">
Chyba najdłużej złą sławą cieszy się ulica Nieszawska, która na odcinku od placu Armii Krajowej do granic miasta jest w katastrofalnym stanie. Biegnąca pod nią magistrala wodociągowa czasami pęka, podmywa jezdnię, a w rozlewiska wpadają samochody.
Miejski Zarząd Dróg szuka 15 milionów złotych potrzebnych na gruntowną przebudowę tej drogi.
W tragicznym stanie, już na prawym brzegu Wisły, znajduje się Szosa Chełmińska od ulicy Dekerta do ulicy Polnej. Popękana nawierzchnia, resztki torowiska tramwajowego, zniszczony bruk, fatalna geometria - to wszystko powoduje, że ta ruchliwa trasa należy do bardzo niebezpiecznych.
Kolejnym fragmentem, który powinien zostać natychmiast wyłączony z ruchu, jest ulica Podgórna na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Kołłątaja. Bruk wystaje miejscami spod cienkiej warstwy kilkudziesięcioletniego chyba asfaltu.
- Dla mnie to dowód nieudolności zarządcy dróg - mówi pan Karol, mieszkający przy ul. Kołłątaja. - Bo skoro można było wyremontować całą Podgórną, to po jakie licho pozostawiono kilkadziesiąt metrów ulicy niezdatnej do użytkowania?
<!** Image 4 align=none alt="Image 187768" sub="Podgórna w części, która czeka na gruntowny remont [Fot.: Adam Zakrzewski]">W Miejskim Zarządzie Dróg dowiedzieliśmy się, że ten fragment ul. Podgórnej zostanie przebudowany łącznie z budową nowego odcinka alei 700-lecia i nowego skrzyżowania z ul. Bema. Ta inwestycja jest przewidziana na lata 2013-2014.
<!** Image 5 align=none alt="Image 187768" sub="Gagarina - nawierzchnia pęka i kruszy się w wielu miejscah, podobnie jak prostopadła do niej Szosa Okrężna [Fot.: Adam Zakrzewski]">Szosa Okrężna - od 4. Pułku Lotniczego (wjazd na lotnisko) - oraz Polna - do Szosy Chełmińskiej i dalej aż do ul. Grudziądzkiej - nie spełniają żadnych parametrów ulic 200-tysięcznego miasta. Drzewa rosną tuż przy dziurawej jak szwajcarski ser jezdni, na której z trudem wymijają się dwa autobusy. Ten fragment stanowi część naturalnej obwodnicy miasta, która po całkowitej przebudowie mogłaby doskonale zastąpić planowaną trasę średnicową i przenieść tranzytowy ruch z osiedli mieszkaniowych na tereny pozbawione zabudowy.
<!** Image 6 align=none alt="Image 187768" sub="Przy Skarpie - do stwierdzenia, że ulica spełnia wszystkie normy, sporo jeszcze brakuje [Fot.: Grzegorz Olkowski]">Szosa Okrężna - od wjazdu na lotnisko do okolic Fortu VII - zostanie zbudowana w nowym miejscu i będzie biegła równolegle do obecnej. Ta budowa jest przewidziana na dwa lata. Wówczas zlikwidowany zostanie też niebezpieczny zakręt i przewężenie w okolicach osiedla Brzezina. Zamiast jezdni powstanie tam chodnik i ścieżka rowerowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?