Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajezdnia autobusowa przy Legionów czeka na remont

Artur Olewiński
Zajezdnia powstała w 1976 roku i od tamtej pory nie przechodziła poważniejszych remontów
Zajezdnia powstała w 1976 roku i od tamtej pory nie przechodziła poważniejszych remontów Grzegorz Olkowski
Choć remont zajezdni MZK na Koniuchach jest potrzebny od dawna, to przewoźnik nie spieszy się zbytnio z jego przeprowadzeniem. Inwestycja jest w fazie przygotowania dokumentacji... od 2 lat.

We wczorajszym wydaniu „Nowości” pisaliśmy o poszukiwaniach lokalizacji dla nowej zajezdni tramwajowej. Przypomnijmy, że w jednym z trzech rozważanych miejsc - za Motoareną - poza bazą dla tramwajów miałby także powstać moduł obsługujący autobusy. Czy oznacza to, że w przypadku wyboru tej właśnie lokalizacji zajezdnia przy Legionów 220 zostanie zlikwidowana?
[break]

Seria unieważnień

- Absolutnie nie, żaden z branych przez nas wariantów nie zakłada przeniesienia zajezdni czy też jej likwidacji - zapewnia Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta.
Wiadomo jednak na pewno, że zajezdnia autobusowa nie przechodziła poważniejszych remontów od 1976 roku, kiedy obiekt został wybudowany. Modernizacja jest więc potrzebna - tym bardziej, że MZK rozwinął swoją działalność o dodatkowe usługi. Zarówno przewoźnik, jak i magistrat dostrzegają te potrzeby. Problem jednak w tym, że ich zaspokajanie idzie dość niemrawo. O planach remontu i przebudowy zajezdni pisaliśmy w „Nowościach” już dwa lata temu. W 2013 roku MZK ogłosił pierwszy przetarg na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej. I robił to - uwaga - aż cztery razy! Dlaczego?
- W trzech przypadkach unieważniono postępowanie z uwagi na przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. W jednym przypadku wykluczono oferenta z powodu niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, a w kolejnym postępowaniu nikt nie złożył oferty - mówił „Nowościom” w ubiegłym roku Paweł Trawiński, kierownik działu marketingu MZK.
Ostatecznie ogłoszono kolejny przetarg, w ograniczonym zakresie, pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej dla okręgowej stacji kontroli pojazdów, myjni autobusowej i serwisu ogumienia, wraz z punktem sprzedaży (...)”. Udało się też wyłonić wykonawcę projektu budowlanego. Została nim firma Art Studio Projektowanie Architektoniczne i Aranżacja Wnętrz z Piły. Pod koniec kwietnia ubiegłego roku MZK złożył wniosek o pozwolenie na budowę. W ubiegłym tygodniu inwestycję wpisano jednak do kolejnego projektu.

Kolejne BiT-City

- Chodzi o przetarg na opracowanie Studium Wykonalności dla projektu pn. „Usprawnienie powiązań komunikacyjnych w regionie poprzez rozwój w szczególności ekologicznego transportu szynowego BiT-City II”. Zawarta jest tam koncepcja modernizacji zajezdni. Zakres zadania jest zależny od ilości taboru niskoemisyjnego lub zasilanego alternatywnymi źródłami energii - mówi Piotr Reich, rzecznik prasowy MZK.
Warunkiem realizacji tego zadania będzie pozyskanie zewnętrznego dofinansowania. Pierwotne założenia z ubiegłych lat zakładały m.in. remont istniejących obiektów oraz budowę kilku nowych. Część z nich posłużyłaby przewoźnikowi do prowadzenia dodatkowej działalności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska