Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycja bliska finału

Marcin Dutkowski
Wczoraj na wiadukt nad ulicą Hallera wjechało 6 ciężarówek ważących po około 30 ton. Obiekt przeszedł najważniejszy test, czyli próby obciążeniowe.

Wczoraj na wiadukt nad ulicą Hallera wjechało 6 ciężarówek ważących po około 30 ton. Obiekt przeszedł najważniejszy test, czyli próby obciążeniowe.

<!** Image 2 align=none alt="Image 191100" sub="Ważące po około 30 ton ciężarówki wjechały wczoraj na wiadukt nad ulicą Hallera, by sprawdzić jego wytrzymałość [Fot.: Gerard Szukay]">Ostatnia, ścieralna warstwa bitumiczna została wykonana na wiadukcie w miniony wtorek. Wczoraj przeprowadzono tam próbne obciążenia, podczas których inżynierowie sprawdzali, o ile ugięła się konstrukcja.

Została kosmetyka

- Pozostało nam ułożenie izolacji kap chodnikowych, wykonanie oznakowania poziomego oraz prace porządkowe - informuje Jarosław Murgała, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. - Gdy tylko otrzymamy decyzję na użytkowanie obiektu od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, uruchomiony sygnalizację świetlną w tym miejscu i udostępnimy kierowcom do ruchu cały tzw. węzeł „Warszawska” wraz z wiaduktem.<!** reklama>

Wykonawca II etapu Trasy Średnicowej realizuje obecnie prace nie tylko na wiadukcie, ale również na ulicy Lotniczej przy wlocie na rondo Andersa (przy Wojskowych Zakładach Uzbrojenia budowana jest przepompownia) oraz na ulicy Hallera przy rondzie obok marketu Lidl. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się 10 lipca, czyli aktualny termin ukończenia realizowanej od prawie dwóch lat inwestycji. Czy czeka nas kolejne przesunięcie?

- Z informacji uzyskanych od wykonawcy na środowej radzie budowy wynika, że termin powinien zostać dotrzymany - uspokaja Waldemar Juda, inspektor z sekcji inwestycji ZDM.

Mieszkańcy podchodzą do kolejnych dat już bez entuzjazmu. Przypomnijmy - pierwszy termin był wyznaczony na listopad ubiegłego roku, a kolejne na styczeń i kwiecień.

- Trasa Średnicowa to ważna, jeśli nie najważniejsza inwestycja w naszym mieście od kilkudziesięciu lat - przyznaje na naszej stronie internetowej (www.nowosci.com.pl/grudziadz) internauta podpisujący się jako „jacek77”. - Uważam jednak, że byłoby lepiej, gdyby jej otwarcie odbyło się po cichu. Wielomiesięczne opóźnienie przyniosło wstyd obecnej władzy. Przecięcie wstęgi nie będzie żadnym powodem do dumy.

Jeszcze rok?

Zwłaszcza, że do ukończenia są jeszcze kolejne, bardzo ważne dla docelowego układu komunikacyjnego, odcinki Trasy Średnicowej. Roboty budowlane na III etapie, który połączy zjazd z autostrady A1 (nieczynny obecnie węzeł Grudziądz) z ulicą Szosa Toruńska, prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Mają zakończyć się w listopadzie. Nieco gorzej wygląda sprawa w przypadku IV etapu, który ma połączyć II z III.

- Wykonawca dokumentacji projektowej czeka na zakończenie postępowania odwoławczego od decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.) - tłumaczy Waldemar Juda. - Dopiero po zakończeniu tego postępowania wykonawca będzie mógł złożyć dokumentację projektową, aby uzyskać pozwolenie na budowę na ostatni etap Trasy Średnicowej. Równolegle prowadzone są prace nad przygotowaniem procedury przetargowej na roboty budowlane i pełnienie nadzoru inwestorskiego na przedmiotowe zadanie.

Drogowcy planują, że IV etap będzie gotowy dopiero w drugim półroczu przyszłego roku.


Cztery etapy budowy

I etap (wybudowany w 2008 roku) - 3,4 km

II etap (na ukończeniu) - 2,2 km

III etap (w trakcie budowy) - 2,75 km

IV etap (na etapie projektowania) - 1,4 km

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska