Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Magistrat próbuje za pomocą konkursu ucywilizować bałagan reklamowy w centrum miasta

Szymon Spandowski
Szyldy przy ul. Podmurnej
Szyldy przy ul. Podmurnej Jacek Smarz
Reklamy ze starówki oraz Bydgoskiego Przedmieścia, które nie zaśmiecają przestrzeni miejskiej, można zgłaszać od 11 maja. Na uczestników i zwycięzców konkursu czekają nagrody.

Toruński magistrat, próbując ucywilizować panujący w mieście bałagan reklamowy ogłosi konkurs na idealny szyld. Trzystopniowa rywalizacja dotyczy reklam z objętych szczególną ochroną konserwatorską starówki i Bydgoskiego Przedmieścia.
[break]
- W pierwszym etapie, od poniedziałku, 11 maja, wszyscy zainteresowani będą mogli zgłaszać do Biura Toruńskiego Centrum Miasta dowolną liczbę ich zdaniem najlepszych szyldów - mówi Maja Nakonowska, szefowa organizującego wybory BTCM. - Propozycje będziemy przyjmowali do 25 maja, później niezwłocznie zbierze się specjalna komisja, która oceni zgłoszone reklamy. Ona wybierze finalistów, wśród których, dzięki głosowaniu wybierzemy wzorcowy szyld.

Zgłoszenia, z opisem i zdjęciem należy dostarczyć do siedziby BTCM przy ul. Podmurnej. Można to uczynić osobiście, bądź przy pomocy poczty - tradycyjnej i elektronicznej, w ostatnim przypadku emaile należy wysyłać pod adres: [email protected].

Bałagan reklamowy jest wielkim problemem wszystkich polskich miast, Toruń pod tym względem cieszy się wątpliwą sławą jednego z najbardziej zaśmieconych. Walka z pstrokacizną i gigantomanią jest trudna, ponieważ władzom brakuje odpowiedniego prawnego oręża. Nieźle na tym polu radzi sobie Kraków, którego zabytkowe centrum stało się kilka lat temu parkiem kulturowym. Dzięki temu władze dawnej stolicy wprowadziły wytyczne, zgodnie z którymi każdy przedsiębiorca może się tam reklamować tylko za pomocą jednego szyldu o ograniczonych gabarytach. Powierzchnia reklam płaskich, umieszczanych na fasadach, nie może przekraczać 1 mkw., a te zawieszone na wysięgnikach mogą mieć wymiary maksymalnie 80 na 60 cm. Przedsiębiorcy się do tego dostosowali, m.in. dzięki wielu akcjom edukacyjnym, prowadzonym przez tamtejszego plastyka miejskiego.

- Staraliśmy się przekonać, że to nie liczba reklam i ich wielkość wpływa na sukces, ale ich jakość - mówi Agnieszka Łakoma, plastyk miejski Krakowa. - Jeżeli wszystkie nośniki są czytelne i tej samej wielkości, to nie ma sytuacji, że na zasadzie matrioszki każdy chce być lepszy od sąsiada. Nasze wytyczne służą nie tylko przestrzeni miejskiej, ale również samym przedsiębiorcom. Ładne ulice są częściej odwiedzane przez turystów.

Toruńskiej starówki niestety w tej chwili nie można uczynić parkiem kulturowym, ponieważ najcenniejsza część miasta nie posiada obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Toruń nie ma również plastyka miejskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska