Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most w stanie surowym

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Budowa największej inwestycji w mieście jest już na ostatniej prostej. Wykonawca, firma Strabag, przygotowuje się do układania masy asfaltowej na moście. Tym samym obiekt będzie przejezdny.

<!** Image 3 align=none alt="Image 221248" sub="Pozostałe obiekty inżynierskie są już prawie na ukończeniu. Trwają na nich przede wszystkim prace branżowe. Na zdjęciu Gracjan Stenka [Fot.: Grzegorz Olkowski]">

Budowa największej inwestycji w mieście jest już na ostatniej prostej. Wykonawca, firma Strabag, przygotowuje się do układania masy asfaltowej na moście. Tym samym obiekt będzie przejezdny.

Zaawansowane prace prowadzone są na obu brzegach Wisły. Obecnie budowniczowie koncentrują się głównie na pracach drogowych i wykończeniowych. Tym samym można już mówić, że most jest gotowy w stanie surowym.

Jesienne porządki na wiadukcie

Po otwarciu estakady Żółkiewskiego główny ciężar prac, poza samym mostem, spoczął na estakadzie biegnącej nad Winnicą oraz w tunelu znajdującym się w ciągu ulicy Wschodniej. <!** reklama>

Na lewobrzeżu trwają intensywne prace wykończeniowe. Niemal gotowy jest już wiadukt kolejowy.

Mierząca 110 metrów długości konstrukcja przy ulicy Otłoczyńskiej wymaga w zasadzie jedynie ostatnich prac porządkowych. Podobnie jest także przy ulicy Kmicica, gdzie tereny zielone obsiewane są trawą. Chodniki układane są wzdłuż ulicy Rudackiej oraz w przejściu podziemnym w ciągu ulicy Rypińskiej. Na ukończeniu jest także ul. Lipnowska, wzdłuż której powstaje właśnie nasyp pod drogę rowerową. Z kolei na estakadzie lewobrzeżnej, najdłuższym takim obiekcie realizowanym w toku tej inwestycji, montowane są bariery i balustrady, a na kapach układana jest żywica.

Na samym moście dobiegły końca prace spawalnicze. - Kończymy montaż dylatacji - mówi Zbigniew Szubski, zastępca dyrektora kontraktu, kierownik robót z firmy Strabag. - Wcześniej zamontowaliśmy łożyska, co pozwoliło na osadzenie całej płyty pomostu na łożyskach docelowych. Na obiekcie mostowym trwają także roboty wykończeniowe, takie jak betonowanie kap. Przygotowujemy się również do układania masy asfaltowej.

Od estakady po tunel

Na prawym brzegu Wisły, pod placem Daszyńskiego, w tunelu w ciągu ul. Wschodniej, drogowcy kładą nawierzchnię na kapach chodnikowych i układają warstwę izolacji na jezdni. Montowane są także bariery energochłonne.

Wyżej, na samym placu, pojawiła się już sygnalizacja świetlna, na ukończeniu jest także zatoka autobusowa przy fabryce Pacific. Wzdłuż ul. Wschodniej i Szosy Lubickiej - po stronie południowej wznoszone są ekrany akustyczne, trwają też prace przy budowie ścieżki rowerowej, którą będzie można pojechać już w październiku. W trosce o bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu montowane są różnego rodzaju bariery. Na estakadzie dojazdowej takie bariery już się pojawiły. Drogowcy przystąpią teraz do układania asfaltu lanego, nawierzchni, którą pokryta została już jezdnia estakady Żółkiewskiego. Taka technologia zostanie zastosowana na wszystkich obiektach inżynierskich.

Kolejny etap organizacji ruchu w obrębie pl. Daszyńskiego spodziewany jest już w najbliższym czasie. Potrwa on około tygodnia.


Wkrótce kolejne zmiany organizacji ruchu

  • Do końca budowy organizacja ruchu na pl. Daszyńskiego zmieni się trzykrotnie. Pierwszy etap zmian zakończy się w październiku. Wtedy rozpocznie się kolejny etap, który potrwa około tygodnia.
  • Trzecia, ostatnia faza będzie obowiązywała aż do otwarcia mostu w grudniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska