Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucyjne zmiany na Szosie Chełmińskiej. Jej końcowy przebieg nie jest jeszcze znany!

Artur Olewiński
Artur Olewiński
Dopiero 2020 rok - to realny termin oddania całej Szosy Chełmińskiej po gruntownej przebudowie. Obecnie czekamy na kolejny odnowiony odcinek między trasą średnicową a ulicą Polną. Pozostałe odcinki dopiero będą realizowane.

Szosa Chełmińska nowoczesną dwupasmową arterią jest obecnie tylko od ulicy Polnej na północ Torunia. Do końca listopada będzie nią także między skrzyżowaniami z ulicami Bema i Podgórna a trasą średnicową. Co z pozostałymi odcinkami?
[break]

- Dla przebudowy między trasą średnicową a Polną mamy już dokumentację i tak zwaną decyzję środowiskową - mówi Stefan Kalinowski, p.o. dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg. - Wystąpiliśmy do wojewody o pozwolenie na budowę, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Pod koniec marca wojewoda wszczęła w tej sprawie postępowanie.

Nie oznacza to jednak, że przebudowa kolejnego odcinka rozpocznie się w najbliższych miesiącach. Najpierw miasto musi zdobyć na tę inwestycję fundusze unijne z puli na lata 2014-2020.

Te mają spłynąć także na budowę linii tramwajowej od alei Solidarności do osiedla JAR. Prawdopodobnie tory zostaną ułożone na Szosie Chełmińskiej od placu NOT-u do ulicy Długiej. W tym roku - o czym już pisaliśmy w „Nowościach” - ma powstać studium wykonalności nowej linii.

- Jej przebieg będzie miał oczywiście duży wpływ na przebudowę Szosy Chełmińskiej na kolejnych odcinkach - mówi Stefan Kalinowski.
Wpływ na to powinna też mieć Irlandzka Grupa Inwestycyjna, planująca (?) budowę galerii Solaris w miejscu Uniwersamu i przebudowę znajdującego się w pobliżu układu drogowego. Tyle że ciągle nie wiadomo, czy budowa galerii w ogóle się zacznie. Dlatego miasto wzięło na siebie trwającą właśnie przebudowę odcinka Szosy Chełmińskiej na północ od Bema.

A co z fragmentem od placu NOT-u do skrzyżowania z ulicą Dekerta, którym też mieli się zająć Irlandczycy? Nie wiadomo.

- IGI szuka partnera biznesowego dla realizacji swojego projektu - mówi Adam Zakrzewski z Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta.
Sprawa jest istotna, bo Irlandczycy mieli także zbudować biegnące mniej więcej równolegle przedłużenie alei 700-lecia Torunia i na wysokości Dekerta połączyć je z Szosą Chełmińską. W efekcie ta ulica ma mieć zaślepiony fragment na południe od skrzyżowania Bema z Podgórną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska