Chodzi, oczywiście, o kolejne inwestycje, bo Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych są obecnie największym polskim inwestorem w tym odległym azjatyckim kraju. Produkują tam i sprzedają wyroby higieniczne dla kobiet i dzieci pod takimi markami jak Bella, Bella Baby Happy, Bella Cotton oraz wyroby dla osób z nietrzymaniem moczu pod marką Seni.
- Indie są jednym z naszych strategicznych rynków - podkreśla Jarosław Józefowicz, prezes TZMO. - W tym kraju mieszka 1,2 miliarda osób. Trzeba być w takich miejscach.
Czytaj też: Zwrot akcji na procesie lustracyjnym prof. Jana Kopcewicza [ZDJĘCIA]
To dlatego „Opatrunki” swoją obecność w Indiach zaznaczyły już w 2002 roku, powołując pierwszą spółkę BellaPremier Happy HygieneCare. I nie było to jednostkowe działanie, ale początek realizacji śmiałej wizji ekspansji.
Już po dwóch latach w stanie Tamilnadu na południu Indii stanęła fabryka wyrobów higienicznych i medycznych z logo toruńskiej firmy. Po kilku kolejnych latach przy fabryce wyrosło centrum logistyczne o powierzchni 6 tysięcy metrów kwadratowych, by jeszcze sprawniej i efektywniej można było zaopatrywać klientów w najtrudniej dostępnych rejonach kraju.
Najnowszą indyjską inwestycją, zakończoną we wrześniu 2016 roku w Bangalore w stanie Karnataka, jest nowa siedziba spółki handlowej Bella India, gdzie pod jednym dachem znalazły się pomieszczenia biurowe i magazyn.
- Najlepiej jesteśmy zorganizowani na południu Indii - przyznaje Anna Chudziak z biura zarządu TZMO. - Na północy tego wielkiego kraju, owszem, sprzedajemy nasze wyroby, ale nie mamy tam fabryki ani magazynów. Z Mumbaju, gdzie działa nasza kolejna spółka - Bella Trade planujemy zatem ekspansję na północne stany. I do tego właśnie podczas spotkania w Kowalewie Pomorskim zachęcał nas pan ambasador Ajay Bisaria.
Zobacz też
Ambasador Indii w Polsce nie tylko przedstawił możliwości inwestycyjne w stanie Hayrana, ale podkreślił też, że Indie chcą pomagać i wspierać TZMO w rozwoju na tym rynku.
Warto zaznaczyć, że w Indiach Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych nie tylko prowadzą interesy, ale też - w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - biorą udział w rządowych programach edukacyjnych. W indyjskich szkołach pracownicy TZMO edukują młode kobiety w zakresie podstawowych zasad higieny oraz wdrażają firmowe programy szkoleniowe w ramach „Bella Training Programme”. Za tę działalność spółka otrzymała w 2014 roku nagrodę Matki Teresy.
Zobacz wideo: Wirtualny spacer po toruńskim zamku
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?