Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za cztery lata powstanie nowoczesna zajezdnia przy ulicy Legionów

Piotr Bednarczyk
Piotr Bednarczyk
Budowa linii na Jar i zakup nowych tramwajów sprawiły, że trzeba poszukać dla nich nowego miejsca
Budowa linii na Jar i zakup nowych tramwajów sprawiły, że trzeba poszukać dla nich nowego miejsca Grzegorz Olkowski
Tramwajowy tabor w Toruniu systematycznie rozrasta się. Nic dziwnego, że powstała w 1891 roku zajezdnia nie jest w stanie obsłużyć wszystkich wozów. Ale jest szansa, że sytuacja znacznie się poprawi.

Zobacz wideo: Jak działa nowa Pracownia Kardiologii Inwazyjnej w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Toruniu?

od 16 lat

Toruński tabor tramwajowy

W skład toruńskiego taboru tramwajowego wchodzą 22 tramwaje PESA Swing, w tym 11 pięcioczłonowych, 6 trzyczłonowych i 5 duo (dwukierunkowych), 39 wozów Konstal 805 Na, w tym 18 zmodernizowanych, jeden tramwaj turystyczny i dwa wozy techniczne. Liczba autobusów również nie jest mała - 46 autobusów MAN (w tym 14 hybrydowych), 99 autobusów Solaris (w tym 10 elektrycznych, jedna hybryda, trzy CNG) i pięć autobusów Ursus. Ponadto w skład taboru wchodzą dwa zabytkowe jelcze oraz autobus nauki jazdy.

Polecamy

Historyczna zajezdnia przy ulicy Sienkiewicza ma sporo ograniczeń, nie tylko ze względu na zabytkowy charakter, ale i teren. Wiadomo było, że z czasem trzeba będzie poszukać dla tramwajów nowego, dodatkowego miejsca. W grę wchodziły cztery lokalizacje - przy ulicy Olsztyńskiej, Legionów, a także przy Elanie i na terenie dawnego Polchemu.

- Najbliżej byliśmy podjęcia decyzji o usytuowaniu zajezdni przy ulicy Olsztyńskiej - mówi dyrektor ds. Projektów Infrastrukturalnych w MZK Jarosław Więckowski. - Pojawiły się jednak kłopoty z terenem. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na ulicę Legionów, przy zajezdni autobusowej.

Polecamy

To właśnie tam ma powstać nowoczesna, zadaszona zajezdnia zarówno dla tramwajów, jak i autobusów. W dwóch halach tabor MZK będzie tam serwisowany, naprawiany, powstaną też tory odstawcze. Inwestycja ma być zrealizowana głównie z funduszy europejskich.

- Do połowy przyszłego roku musimy przygotować wniosek o dotację - dodaje Jarosław Więckowski. - Po jej otrzymaniu przystąpimy do projektowania. Realnie nowa zajezdnia ruszy mniej więcej za cztery lata.

Polecamy

A co ze starą zajezdnią?

- Nadal będzie funkcjonowała, zajmowała się obsługą codzienną - wyjaśnia dyrektor Więckowski. - Trudno teraz jednak jednoznacznie stwierdzić, w jakim zakresie. Wygląda to bowiem tak, że dopiero po powstaniu projektu nowej zajezdni będziemy wiedzieli, co da się w niej zrobić. A czego się nie da, zostanie przerzucone na ulicę Sienkiewicza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska