Problem z biletomatem przy Legionów w Toruniu
W 2023 roku torunianie i turyści zakupili ponad 27 tys. różnych biletów w biletomatach znajdujących się na przystankach tramwajowych i autobusowych. Zakup biletu w maszynie jest bardzo prosty i wygodny – wystarczy włożyć gotówkę lub użyć karty płatniczej, by opłacić bilet. Gdy dokona się opłaty, z podajnika wylatuje bilet. Niestety – biletomaty również miewają awarie. W ostatnim czasie natrafił na nią jeden z naszych Czytelników. Jak się okazało, nie była to pierwsza taka sytuacja.
– Jest problem z automatem na przystanku tramwajowo-autobusowym przy ulicy Legionów, w którym można kupić bilety komunikacji miejskiej – sygnalizuje Czytelnik (imię i nazwisko do wiad. red.). – W Święto Konstytucji 3 Maja wybrałem się na jego obchody na starówce. Zgodnie z sugestiami, zostawiłem samochód na osiedlowym parkingu i postanowiłem jechać tramwajem. Nie miałem biletu, chciałem go kupić w biletomacie, bo z nowymi technologiami nie jestem zbyt obeznany. Zapłaciłem za normalny bilet kartą, ale biletomat mi go nie wydał. Zaraz nadjechał tramwaj i do niego wsiadłem. Przecież za przejazd zapłaciłem. Oczywiście biletu nie miałem, ale pocieszałem się w tym, że w tramwaju tłok był taki, że kontroler nie byłby w stanie przecisnąć się przez pojazd i sprawdzić biletów.
Problem ten pojawił się również w ubiegłą niedzielę, 30 czerwca. Jak opisuje Czytelnik „Nowości”, w tym samym biletomacie chciał zakupić bilet ulgowy dla swojego syna. Tym razem zapłacił dwuzłotową monetą. Maszyna 10 groszy reszty zwróciła, ale biletu nie wydała.
– O co tu chodzi? Jest problem z maszyną czy też ja nie potrafię się nią posługiwać? – dodaje i pyta Czytelnik.
Serwis MZK Toruń raz w miesiącu
W ostatnim czasie i do Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu wpłynęły zgłoszenia od pasażerów, w których poinformowano, że rzeczywiście biletomat przy ul. Legionów biletów nie wydawał. Okazało się, że maszyna miała awarię podajnika.
– To się zdarza. Osoby odpowiedzialne za kontrolę biletomatów usterkę już naprawiły – informuje Jarosław Więckowski, dyrektor ds. projektów infrastrukturalnych w MZK. – Biletomaty kontrolowane są raz w miesiącu lub wtedy, gdy jest taka potrzeba. Raz w roku kontrolę świadczy także dostawca maszyn.
Co w sytuacji, gdy biletu nie ma, a opłata została pobrana? Gdzie należy to zgłosić?
– Każdą taką sytuację należy zgłaszać do punktów sprzedaży biletów. Wydawany jest wówczas bilet lub zwracana jest gotówka. Zgłoszenie jest analizowane oraz podejmowane są odpowiednie kroki – podkreśla Jarosław Więckowski. – W przypadku awarii biletomatu przy ul. Legionów, kasa biletowa znajduje się przy tej samej ulicy.
Warto jednak pamiętać, że kasy biletowe czynne są tylko od poniedziałku do piątku i to w określonych godzinach:
- ]kasa biletowa przy ul. Sienkiewicza 24/26 – czynne w godz. 6.00 – 17.30,
- kasa biletowa przy ul. Legionów 220 – czynna w godz. 9.15 – 17.00, przerwa w godz. 12.00 – 12.15,
- kasa biletowa przy Alei św. Jana Pawła II 2 – czynna w godz. 9.45 – 17.30, przerwa w godz. 13.45 – 14.00,
- kasa biletowa przy ul. Szosa Okrężna 62-82 – czynna w godz. 7.45 – 15.30, przerwa w godz. 13.45 – 14.00,
- kasa biletowa "Rubinkowo Park&Ride" przy ul. Dziewulskiego 38 – czynna w godz. 9.15 - 17.00, przerwa w godz. 11.45 - 12.00.
Więcej informacji z Torunia i okolic przeczytasz >>>TUTAJ<<<<
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.1/images/video_restrictions/7.webp)
Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?