Miasto realizuje ogromny program poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Jego przygotowanie poprzedził duży audyt na przejściach w 140 miejscach.
- Celem programu jest ochrona życia i zdrowia uczestników ruchu drogowego, z założeniem ograniczenia, a docelowo wyeliminowania wypadków komunikacyjnych z ofiarami śmiertelnymi z udziałem pieszych i rowerzystów - zapowiada Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Zobacz też Rusza akcja zbierania podpisów popierających budowę nowej tamy na Wiśle
Do 2019 roku na przejściach pojawią się: nowe oświetlenie, tzw. azyle dla pieszych, aktywne oznakowanie, „kocie oczy”, piktogramy na drodze.
W pierwszym etapie zaplanowanym na przyszły rok realizowane będą zmiany na przejściach przy placówkach oświatowych, szpitalach i przychodniach.
W ramach szczegółowych rozwiązań na poszczególnych przejściach planowane są następujące zmiany: urządzenie sygnalizacji świetlnej - 26, budowa wysp azylu dla pieszych - 21, likwidacja przejść dla pieszych - 6, likwidacja przejazdów rowerowych - 4, wyznaczenie miejsc przejścia dla pieszych - 3, wyznaczenie przejazdu rowerowego - 3, malowanie pasów na biało-czerwono - 53, montaż tzw. aktywnego oznakowania pionowego - 18, montaż punktowych lub aktywnych elementów odblaskowych - 40, malowanie piktogramów - 104.
Tych przejść nie będzie
Najwięcej kontrowersji budzi pomysł likwidacji przejść dla pieszych.
Jak się dowiedzieliśmy, chodzi o przejścia dla pieszych: na ulicy Długiej przy skrzyżowaniu z Zamenhofa (zachód), na Szosie Chełmińskiej przy skrzyżowaniu z Dekerta (strona północna), na Wschodniej na wysokości numeru 29, Rydygiera na wysokości budynków 11-11e i 18-18c, Olsztyńska przy skrzyżowaniu z ulicą Barwną.
- Przejście na Olsztyńskiej jest rzeczywiście niebezpieczne, ale wcześniej ktoś je urządził w tym miejscu - komentuje Marcin Łowicki, społecznik z Torunia. - Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka i można się spodziewać, że ludzie nadal będą przechodzić w tych miejscach. W przyszłości dobrze by było, żeby miasto analizowało nie tylko przejścia dla pieszych, ale i ich najbliższe otoczenie. Na przejściu przy Gagarina piesi są niewidoczni, bo szafki energetyczne stoją zbyt blisko.
Przejazdy do likwidacji
Do likwidacji zostały zaplanowane przejazdy rowerowe: Kościuszki przy skrzyżowaniu z ulicą Dworcową, Kościuszki przy skrzyżowaniu z ul. Staszica, Szosa Lubicka na wysokości salonu samochodowego, Szosa Lubicka przy zakładzie Kopernik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?