MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mają Zasłużyć na Klientów

Joanna Pociżnicka, Artur Olewiński
Kiedy na początku roku toruński magistrat przekształcał MZK z zakładu budżetowego w spółkę, wszyscy oczekiwali na zmiany. Urynkowiony podmiot miał dostrzec w pasażerach klientów. Czy to się udało?

Kiedy na początku roku toruński magistrat przekształcał MZK z zakładu budżetowego w spółkę, wszyscy oczekiwali na zmiany. Urynkowiony podmiot miał dostrzec w pasażerach klientów. Czy to się udało?

<!** Image 3 align=none alt="Image 188860" sub="Jakość usług MZK poprawia się m.in. dzięki modernizacji taboru - stare wozy są zastępowane przez nowocześniejsze i wygodniejsze, np. typu Solaris. Ale nie wszystko funcjonuje w spółce jak powinno [FOT.: ADAM ZAKRZEWSKI]">W 2011 roku do MZK wpłynęło w sumie 39 skarg. Dotyczyły one naruszenia prawa o ruchu drogowym oraz niewłaściwego zachowania prowadzących pojazdy. W tym roku, do 26 kwietnia do toruńskiej spółki trafiło już 15 takich skarg. 

Złą opinię MZK wystawiają też nasi Czytelnicy. - Ostatnio byłam świadkiem sytuacji, w której kierowca odmówił młodej, na oko dwudziestoletniej dziewczynie sprzedaży biletu i skierował ją do biletomatu - opowiada Olga Wadowska. - Nie wiem, czy nie miała ona drobnych, czy nie działał automat, ale biletu nie udało się jej kupić, więc wysiadła na następnym przystanku.<!** reklama>

Walka z automatu

Aby walczyć z nieprofesjonalnym podejściem kierowców MZK, wystarczy zgłosić problem do biura obsługi przewoźnika, pod numer telefonu: 56 655 26 83 lub skorzystać z formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie internetowej www.mzk-torun.pl. Przy zgłoszeniu wniosku nie można zapomnieć o podaniu swoich danych kontaktowych.

<!** Image 4 align=none alt="Image 188860" sub="Opinii pasażerów na temat funkcjonowania toruńskiego MZK mógł wysłuchać Krzysztof Przybyszewski z Wydziału Gospodarki Komunalnej UMT podczas dyżuru w naszej redakcji [FOT.: JACEK SMARZ]">Dotychczas pasażerom udało się osiągnąć kilka zwycięstw w walce z absurdalnymi regulacjami MZK. Od początku tego roku zlikwidowano na przykład zarządzenie o konieczności wsiadania do pojazdów na przystankach początkowych wyłącznie przez przednie drzwi. Zmiany idą być może w dobrym kierunku. Co prawda na kartę miejską jeszcze poczekamy, ale można już korzystać z możliwości zakupu biletu miesięcznego płacąc za niego przelewem.

Udogodnienie jest takie, że za bilet płacimy w domu, przez internet, ale już odebrać go trzeba w kasie MZK. Jak podają przedstawiciele przedsiębiorstwa, nie musimy nawet stawać w kolejce i zostaniemy obsłużeni poza kolejnością. Sensowność tego rozwiązania wydaje się oceniać liczba pasażerów, która z niej skorzystała. Do 27 kwietnia bilet opłaciło przelewem zaledwie15 osób.

MZK zapewnia, że podejmuje działania mające na celu podwyższenie jakości swoich usług. - Są to szkolenia prowadzących pojazdy dotyczące przepisów i postanowień Ustawy o ruchu drogowym, aktualizacja strony internetowej z informacjami dla pasażerów, uruchomiono też automat zgłoszeniowy czynny całą dobę w celu zgłaszania uwag i wniosków pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej - wylicza w przesłanym do nas piśmie Janusz Szymański, prezes MZK.

Klient nasz pan?

Całkiem dobrze przyjęły się również konsultacje społeczne, które zorganizował Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia w związku ze zmianami w kursowaniu linii autobusowej nr 19. Pracownicy zapytali pasażerów, co sądzą o pomyśle likwidacji „dziewiętnastki” i zastąpienia jej zwiększoną liczbą kursów linii 21 i 30.

- Zainteresowanie było spore, mieszkańcy wysyłali maile oraz zwykłe listy - mówi Krzysztof Przybyszewski, kierownik referatu ds. publicznego transportu zbiorowego w WGK-u. W sumie otrzymaliśmy ponad 70 głosów, w tym aż 50 pozytywnych! Wynika z tego, że mieszkańcy akceptują nasze propozycje. Kilka z nich analizujemy i być może zostaną one wprowadzone.

Kierownik pełnił również specjalny dyżur w redakcji „Nowości”, podczas którego odpowiadał na pytania naszych czytelników.

- Wiele głosów dotyczyło szeroko pojętej komunikacji, a nie konkretnie linii 19, 21 czy 30. Mieszkańcy zgłaszali problem m.in. z bezdomnymi, którzy jeżdżą autobusami, a swoim zapachem powodują dyskomfort innych pasażerów. Pytano także o możliwość lokalizacji przystanku gdzieś w okolicach Dworca PKS, a także o to, by jedna z linii autobusowych kursowała między ulicą Skłodowskiej-Curie a Grębocinem. Cały czas rozważamy tę propozycję i myślę, że w tym roku taka linia zostanie uruchomiona lub przekształcona.

Pracownicy WGK-u zbierali głosy mieszkańców do poniedziałku. Teraz je przeanalizują i podejmą konkretne decyzje. - Martwiliśmy się, że mieszkańcy zaleją nas falą krytyki, ale tak się nie stało. Ku naszemu zdziwieniu, pasażerowie przychylili się do proponowanych zmian i rozumieją, dlaczego rezygnujemy z kursów „19” - dodaje Krzysztof Przybyszewski.


MZK w długi weekend

Zmiany dotyczą godzin otwarcia placówek spółki oraz kursowania niektórych linii. Wszystkie informacje znajdziemy na www.mzk-torun.pl.

1 i 3 maja MZK uruchamia turystyczną linię tramwajową T. Będzie kursować co pół godziny. Szczegóły - jak wyżej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska