Urząd Miejski rozstrzygnął konkurs na opracowanie logotypu promującego Chełmno jako Miasta Zakochanych. Prace należało składać do 13 maja.
<!** Image 2 align=right alt="Image 151347" sub="Zwycięski projekt stworzył Adam Rink z Chełmna. W nagrodę otrzymał 2500 zł / Fot. Nadesłana">Do konkursu mógł przystąpić każdy. Wybór logo to kolejny krok ku wykreowaniu i upowszechnianiu wizerunku Chełmna jako miasta atrakcyjnego turystycznie.
- Chcieliśmy stworzyć logo turystyczne, najlepsze pod względem artystycznym, spełniające jednocześnie rolę marketingową i informacyjną, dla potrzeb systemu identyfikacji graficznej hasła: „Chełmno - miasto zakochanych” - mówi Magdalena Ludwikowska, kierownik Referatu Oświaty, Kultury i Promocji Urzędu Miasta Chełmna. - Konkurs miał charakter otwarty i był adresowany do artystów plastyków, studentów wyższych szkół artystycznych, agencji reklamowych i innych osób zainteresowanych udziałem w projekcie. Logo turystyczne miało nawiązywać do charakteru miasta i łączyć zabytki z promowanym hasłem. Miało być integralnym elementem logo i stanowić logotyp.
<!** reklama>Co ciekawe, w plebiscycie nie wygrał skomplikowany projekt, a proste, czytelne i co najważniejsze, wpadające w oko logo, przedstawiające zarys chełmińskich zabytków na tle czerwonego serca. Całości dopełnia slogan „Chełmno - miasto zakochanych”.
Komisja konkursowa dokonała oceny nadesłanych 57 projektów (prace nadesłało 39 osób), z których po sprawdzeniu formalnym odrzucono 28 i wybrała propozycję przedstawioną przez Adama Rinka z Chełmna.
Jak mówi pan Adam, na konkurs wysłał dwa projekty - jeden bardziej rozbudowany, drugi mniej, wygrał ten drugi. - Projekt miał być czytelny, prosty, taki, który jest łatwo zapamiętać - wyjaśniali członkowie komisji. - Takim jest projekt pana Adama i takimi kryteriami się sugerowaliśmy. Niektórzy na projekt przysyłali po dwie-trzy prace (tak zrobił pan Adam) i mieliśmy trudny orzech do zgryzienia.
Wizytówka miasta wybrana w konkursie będzie wykorzystywana dla potrzeb systemu identyfikacji wizualnej hasła „Chełmno - miasto zakochanych”. W formie papierowej, elektronicznej, jak i pozostałej, związanej z szeroko pojętą promocją miasta.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?