MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto zakochanych ma nowy znak graficzny

Maciej Hering
Urząd Miejski rozstrzygnął konkurs na opracowanie logotypu promującego Chełmno jako Miasta Zakochanych. Prace należało składać do 13 maja.

Urząd Miejski rozstrzygnął konkurs na opracowanie logotypu promującego Chełmno jako Miasta Zakochanych. Prace należało składać do 13 maja.

<!** Image 2 align=right alt="Image 151347" sub="Zwycięski projekt stworzył Adam Rink z Chełmna. W nagrodę otrzymał 2500 zł / Fot. Nadesłana">Do konkursu mógł przystąpić każdy. Wybór logo to kolejny krok ku wykreowaniu i upowszechnianiu wizerunku Chełmna jako miasta atrakcyjnego turystycznie.

- Chcieliśmy stworzyć logo turystyczne, najlepsze pod względem artystycznym, spełniające jednocześnie rolę marketingową i informacyjną, dla potrzeb systemu identyfikacji graficznej hasła: „Chełmno - miasto zakochanych” - mówi Magdalena Ludwikowska, kierownik Referatu Oświaty, Kultury i Promocji Urzędu Miasta Chełmna. - Konkurs miał charakter otwarty i był adresowany do artystów plastyków, studentów wyższych szkół artystycznych, agencji reklamowych i innych osób zainteresowanych udziałem w projekcie. Logo turystyczne miało nawiązywać do charakteru miasta i łączyć zabytki z promowanym hasłem. Miało być integralnym elementem logo i stanowić logotyp.

<!** reklama>Co ciekawe, w plebiscycie nie wygrał skomplikowany projekt, a proste, czytelne i co najważniejsze, wpadające w oko logo, przedstawiające zarys chełmińskich zabytków na tle czerwonego serca. Całości dopełnia slogan „Chełmno - miasto zakochanych”.

Komisja konkursowa dokonała oceny nadesłanych 57 projektów (prace nadesłało 39 osób), z których po sprawdzeniu formalnym odrzucono 28 i wybrała propozycję przedstawioną przez Adama Rinka z Chełmna.

Jak mówi pan Adam, na konkurs wysłał dwa projekty - jeden bardziej rozbudowany, drugi mniej, wygrał ten drugi. - Projekt miał być czytelny, prosty, taki, który jest łatwo zapamiętać - wyjaśniali członkowie komisji. - Takim jest projekt pana Adama i takimi kryteriami się sugerowaliśmy. Niektórzy na projekt przysyłali po dwie-trzy prace (tak zrobił pan Adam) i mieliśmy trudny orzech do zgryzienia.

Wizytówka miasta wybrana w konkursie będzie wykorzystywana dla potrzeb systemu identyfikacji wizualnej hasła „Chełmno - miasto zakochanych”. W formie papierowej, elektronicznej, jak i pozostałej, związanej z szeroko pojętą promocją miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska