Rowerzystom kłody pod koła

Redakcja
Zdrowy rozsądek kończy się tam, gdzie ścieżka rowerowa przy ulicy Podgórnej. Cykliści mają poruszać się jezdnią, chociaż chodnik jest szeroki i podzielony na dwie części, jak ścieżka...

Zdrowy rozsądek kończy się tam, gdzie ścieżka rowerowa przy ulicy Podgórnej. Cykliści mają poruszać się jezdnią, chociaż chodnik jest szeroki i podzielony na dwie części, jak ścieżka...

<!** Image 2 align=none alt="Image 174708" sub="Oficjalnie wytyczona ścieżka w okolicach ronda na ulicy Podgórnej obowiązuje tylko do najbliższego skrzyżowania / Fot. Paweł Kędzia">Na ten problem zwrócił ostatnio uwagę jeden z naszych Czytelników. Chodzi o ulicę Podgórną, w kierunku miasta. Tuż za rondem znajduje się znak zakazujący ruchu rowerów na jezdni. Nic dziwnego, bo obok jest wytyczona i odpowiednio oznakowana ścieżka dla rowerów.

Problem w tym, że oficjalnie trakt dla cyklistów kończy się tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Reymonta, czyli zjazdem do Inter i Bricomarche. Nasuwają się zatem wątpliwości,jak poruszać się na tej ulicy.
- Zakaz ruchu rowerów obowiązuje do najbliższego skrzyżowania - odpowiada sierż. Agnieszka Szczucka, oficer prasowy policji w Brodnicy.

W związku z tym rowerzyści powinni ścieżką dojeżdżać do Reymonta i zjeżdżać na ulicę.

- Rodzi się pytanie o sensowność takiego postępowania. Chodnik na ulicy Podgórnej jest dość szeroki i pozwala na ruch rowerowy bez stwarzania problemów dla pieszych - twierdzi nasz Czytelnik.

Rzeczywiście, od ronda aż do ulicy Poprzecznej chodnik na ulicy Podgórnej podzielony jest wyraźnie na dwie części: czerwoną i szarą. Zupełnie jak ścieżka rowerowa...

- Przyznaję, że jeżdżę chodnikiem - mówi Arkadiusz Popławski, entuzjasta jazdy na dwóch kółkach. - Chociaż nie ma oznakowania, to na ulicy Podgórnej część czerwoną traktowałem jako pas dla rowerów. Moim zdaniem, rowerzystów wprowadza się w błąd.

Czy wzdłuż ulicy Podgórnej funkcjonuje ścieżka rowerowa? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Urzędu Miasta, ale do czasu zamknięcia wydania nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

- Generalnie, w Brodnicy jest za mało ścieżek. Prawdę mówiąc, to jest jedna z prawdziwego zdarzenia, wzdłuż trasy przemysłowej - wskazuje Arkadiusz Popławski. - Rozumiem, że w centrum jest ciasna zabudowa, ale w innych miejscach przy okazji remontów można by pomyśleć o rowerzystach.

Pisaliśmy wielokrotnie, że jako fragment wojewódzkiej "560", ulica Podgórna pod względem natężenia ruchu znajduje się na niechlubnym, drugim miejscu w województwie. Codziennie przejeżdża tędy średnio 17 tys. pojazdów.

Przy okazji gruntownego remontu właśnie "560" z Brodnicy aż do Sierpca Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy nie pomyślał, żeby urządzić pas dla rowerów poza jezdnią. W przypadku przebudowy innej drogi, z Wąbrzeźna na Stolno, rowerzyści zostali już wzięci pod uwagę.

- Padła propozycja urządzenia ścieżki rowerowej od Wąbrzeźna do Przydworza. Jeżeli wójtowie się dogadają, to powstaje trakt aż do Płużnicy – informuje Janusz Brzezicki, kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Wąbrzeźnie.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
X24
Oczywiście że znak zakazu obowiązuje do najbliższego skrzyżowania i tam należy jechać tylko ścieżką.Dalej można jechać drogą oraz ścieżką w pasie dla rowerów.Wyjeżdżając z bocznej ulicy nie wiemy o znakach ustawionych za rondem.
Dodaj ogłoszenie