Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zaczęła się ogólnopolska kampania promująca Toruń. Magistrat wyda na nią ponad 162 tys. zł

Tomasz Bielicki
Paweł Wiśniewski
36 billboardami w 8 miastach Toruń po raz pierwszy postanowił zawalczyć o turystów, wabiąc ich głównie swoją kulturalną ofertą. Kampania ma potrwać do końca roku.

- W ramach pierwszej odsłony będziemy zapraszali do otwartego kilka dni temu Muzeum Toruńskiego Piernika - mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel, pełniąca obowiązki dyrektora Wydziału Promocji Urzędu Miasta. - W kolejnych odsłonach na billboardach pojawi się zaproszenie do wzięcia udziału m.in. w Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej, Zlocie Citroena 2 CV, Bella Skyway Festival, Speedway Grand Prix, Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Tofifest oraz otwarciu wielofunkcyjnej sali na Jordankach.

Pierniki na początek

Treść billboardów zmieniana będzie co najmniej raz w miesiącu, tak aby oferta była aktualna i adekwatna do kalendarium toruńskich wydarzeń. Do ogłoszonego przez miasto naboru ofert na przeprowadzenie takiej ogólnopolskiej kampanii zgłosiła się tylko jedna firma - spółka Dotthe.it z Łodzi. Za 162.182,88 zł będzie promować Toruń na 36 billboardach (w tym 23 podświetlanych), zlokalizowanych przy głównych ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu, Poznania, Łodzi, Olsztyna, Płocka oraz Gniezna.

Na pierwszej reklamie o powierzchni 11 metrów kwadratowych pojawiła się fotografia piernika z podpisem „Pozdrowienia z Torunia - miasta, które porusza!”. Po jego lewej stronie widnieje przyciągający uwagę napis „Toruń porusza na lato. Nowo otwarte Muzeum Toruńskiego Piernika od 20 czerwca 2015 roku”. Pod spodem adresy dwóch miejskich stron internetowych, zachęcające do samodzielnego poszukiwania informacji o bieżących wydarzeniach w mieście: www.torun.pl oraz www.kulturalnelato.pl.

Na co liczą w magistracie w związku z ogólnopolską kampanią?

- Efekty takich kampanii, choć prezentują się efektownie na zewnątrz, trudno jest zmierzyć. Liczymy, że oddźwięk kampanii wyjdzie nam w corocznych ankietach prowadzonych przez Ośrodek Informacji Turystycznej - mówiła już kilka tygodni temu na łamach „Nowości” Ewa Banaszczuk-Kisiel.

Rośnie liczba turystów

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Toruń odwiedziło ponad 1,7 miliona turystów. Zainteresowanie miastem wciąż rośnie, co jest między innymi pokłosiem emitowanego jeszcze do niedawna w TVN serialu „Lekarze”, do którego plenerowe zdjęcia powstawały głównie na toruńskiej starówce i w jej okolicach. Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że aż jedna trzecia wszystkich turystów odwiedzających województwo kujawsko-pomorskie nocuje właśnie w Toruniu.

Warto wiedzieć

Obecna kampania jest pierwszą tak dużą akcją promocyjną Torunia na arenie ogólnopolskiej. Przy wyborze miast, które obejmie swoim zasięgiem, kierowano się dobrą komunikacją z Toruniem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska