MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie musisz korzystać z całego pakietu usług

ao
Podpisując umowy czy korzystając z usług dostawców Internetu, musimy wiedzieć, na co się zgadzamy i jakie są nasze prawa.

Podpisując umowy czy korzystając z usług dostawców Internetu, musimy wiedzieć, na co się zgadzamy i jakie są nasze prawa.

Z jakich elementów powinna się składać umowa?

Każda umowa musi się składać z: regulaminu świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych oraz cennika usług. Oprócz tego umowa powinna zawierać m.in. informacje o trybie i warunkach dokonywania zmian umowy oraz warunkach jej przedłużenia oraz zakresie świadczonych usług ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową. Wszystkie te informacje muszą znajdować się w umowie, a nie w cenniku czy regulaminie. Trzeba też pamiętać o dokładnym zapoznaniu się z treścią umowy. Jej podpisanie oznacza bowiem, że zapoznaliśmy się z jej treścią i akceptujemy warunki oferty.

Czy dostawca usług może zakazać korzystania z innych dostępnych na rynku usług?

<!** reklama>Dostawca usług internetowych nie ma prawa zakazać konsumentowi korzystania z usług innych przedsiębiorców. Nie mamy też obowiązku korzystać z całych pakietów usług. Wybierając usługę na korzystanie z Internetu nie musimy podpisywać umów na usługi telewizyjne lub telefoniczne. Oczywiście można korzystać z ofert promocyjnych, dzięki którym cena będzie niższa, niż gdybyśmy decydowali się na kilku usługodawców.

Kiedy powinno nastąpić rozpoczęcie świadczenia usług?

Umowa o świadczenie usługi powszechnej powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności termin rozpoczęcia usługi. Nie powinien on jednak przekraczać okresu 10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia. Jeśli usługodawca nie dotrzyma terminu, za każdy dzień zwłoki przysługuje nam jedna trzydziesta określonej w umowie miesięcznej opłaty abonamentowej.

Co należy zrobić, gdy jakość usług jest niezadowalająca lub niezgodna z warunkami umowy?

Najpierw trzeba poinformować o zaistniałej sytuacji swojego operatora. Wynikiem zgłoszenia powinno być przywrócenie parametrów usługi, zgodnych z warunkami zawartej umowy. W przypadku usługi dostępu do Internetu, jeśli operator nie może przywrócić deklarowanej przepustowości łącza, powinien zaproponować zmianę warunków umowy, dostosowując ją do swoich możliwości technicznych. Jeśli te warunki nam nie odpowiadają, umowa powinna być rozwiązana przez operatora bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych dla nas.(ao)


Więcej informacji można znaleźć pod adresem: http://www.uke.gov.pl/_gAllery/30/14/30142/Poradnik_dla_uzytkownikow_uslug_telekomunikacyjnych.pdf

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska