Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak promuje się Toruń: gdzie pojawiają się Kopernik, pierniki i inne symbole?

Wojciech Pierzchalski
Wojciech Pierzchalski
Do odwiedzenia Torunia przede wszystkim mają zachęcić najbardziej znane skojarzenia z miastem: Kopernik, pierniki i obecność Torunia w prestiżowym gronie na liście UNESCO. Na zdjęciu święto piernika w 2017 roku.
Do odwiedzenia Torunia przede wszystkim mają zachęcić najbardziej znane skojarzenia z miastem: Kopernik, pierniki i obecność Torunia w prestiżowym gronie na liście UNESCO. Na zdjęciu święto piernika w 2017 roku. Sławomir Kowalski / Polska Press
Ponad 1,5 miliona złotych wyda w tym roku miasto na promocję swojej marki. Do odwiedzenia i inwestowania w Toruniu zachęcają spoty telewizyjne, billboardy czy podcasty – gdzie się pojawiają?

Budowa linii tramwajowej na JAR

od 16 lat

1 863 900 zł – tyle w budżecie władze miasta zaplanowały na wydatki związane z promocją w tym roku. Co ma zachęcać do odwiedzenia Torunia? Przede wszystkim najbardziej znane skojarzenia z miastem: Kopernik, pierniki i obecność toruńskiej starówki w prestiżowym gronie na liście UNESCO.

Nie tylko astronom i toruńskie słodkości

– Wszystkie te trzy skojarzenia z naszym miastem są powszechnie znane, naturalne, oczywiste i niosą za sobą pozytywne emocje. W zależności od miejsca lub medium, w jakim się promujemy, korzystamy z odpowiednich komunikatów – mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel, dyrektorka Wydziału Promocji i Turystyki w toruńskim ratuszu.

Polecamy

Miasto przy promocji stawia także na żużel - co roku, od 2010 r., z okazji Grand Prix do Torunia przyjeżdżają tysiące kibiców. To właśnie z czarnym sportem jest związana największa tegoroczna kampania, która ma trafić do największej liczby odbiorców i pochłonąć najwięcej środków. – Prowadzona jest w ramach pakietu promocyjnego wynegocjowanego w związku z organizacją Speedway Grand Prix w Toruniu. Polega m.in. na emisji spotów w wybranych kanałach grupy Warner Bros Discovery w Polsce i w Europie – tłumaczy Ewa Banaszczuk-Kisiel.

Spoty mają zachęcić do odwiedzenia Torunia także zagranicznych gości – będą emitowane z napisami angielskimi i francuskimi. Sportowa twarz miasta ma się też pojawić w internetowym portalu Eurosportu – baner promocyjny miasta ma się tam wyświetlić 3 miliony razy.

Tak Toruń poznają internauci i telewidzowie

Porcję wiedzy o Toruniu internautom zapewnić ma współpraca miasta z blogerami. – W 2022 r. gościliśmy anglojęzycznych vlogerów „Two Mad Travelers”, którzy opublikowali na swoim kanale youtube 3 filmy z pobytu w mieście. Polscy twórcy, z jakimi w tym roku podjęliśmy współpracę to m.in. „My waytrip”, „Grafy w podróży” oraz „Bartek w podróży” – wymienia Ewa Banaszczuk-Kisiel.

Twórcy relacje z pobytu w mieście zamieszczali na Instagramie, Facebooku i na swoich autorskich blogach. W tym roku, przy okazji trwania Grand Prix, Toruń gościł na antenie „Dzień Dobry TVN” – z punktu widokowego na Kępie Bazarowej prezentowana była prognoza pogody. Z kolei na antenie TOK FM realizowany jest cykl podcastów „Oblicza Torunia”.

Polecamy

Miasto zapewnia, że festiwale się zwracają

Rozpoznawalność miasta mają przynieść festiwale: Wisły, Bella Skyway, EnergaCAMERIMAGE, Tofifest. – Tysiące gości z Polski i ze świata staje się po tych wizytach naszymi naturalnymi ambasadorami, opowiadając wśród swoich rodzin i znajomych o dobrych doświadczeniach wywiezionych z Torunia. Jesteśmy pewni, że są dobre, bo jak pokazują nasze badania, ok. 97% odwiedzających Toruń, poleca odwiedziny naszego miasta – zaznacza dyrektorka wydziału promocji.

Ewa Banaszczuk-Kisiel zwraca uwagę, że ekwiwalenty reklamowe związane z organizacją tych imprez są znacząca pomocą finansową: – Liczba, zasięg i wartość publikacji medialnych, w którym Toruń pojawia się w kontekście organizacji tych dużych i prestiżowych wydarzeń kilkukrotnie a czasem nawet kilkudziesięciokrotnie przewyższa środki, jakie miasto przeznacza na ich organizację.

Miasto wsparło finansowo i organizacyjnie twórców filmów kręconych w Toruniu: „Filip” (reż. M. Kwieciński), „Doppelgӓnger” (J. Holoubek) czy „Wystawka” (R. Kruk).

Toruń atrakcyjny dla biznesu?

Promocja gospodarcza i oferty inwestycyjnej miasta realizowana jest przez Centrum Wsparcia Biznesu (CWB) przez cały rok w Polsce i za granicą. Działalność CWB obejmuje m.in. spotkania z inwestorami, udział w targach czy konferencjach. Biznesowa oferta miasta pojawia się w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

Rok temu odbyła się także miesięczna kampania billboardowa, promująca gospodarcze walory Torunia. – Reklama outodorowa eksponowana była na 92 nośnikach o powierzchni 18 m2, które zlokalizowane były w następujących miastach: Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań, Gdynia, Katowice, Łódź, Szczecin oraz Toruń – mówi Łukasz Szarszewski, dyrektor Centrum Wsparcia Biznesu w Toruniu.

W ubiegłym roku spoty promocyjne miasta zostały wyemitowane ponad 1200 razy na antenie kanałów TVP, TVN i Polsat.
W październiku CWB promowało miasto podczas targów w Monachium. – W tym roku oferta Torunia obecna była podczas Międzynarodowych Targów Inwestycyjnych w Cannes, EKG w Katowicach, Trendowni w Jachrance, ABSL Summit w Katowicach, Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie, Property Forum w Warszawie, a także lokalnie Welconomy Toruń, Firma Przyszłości – wymienia Łukasz Szarszewski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska