Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiedzą, jak podnieść frekwencję w wyborach do europarlamentu

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
Uczestnicy projektu Toruńskiej Agendy Kulturalnej „At Home in Europe” po raz pierwszy spotkali się w Toruniu
Uczestnicy projektu Toruńskiej Agendy Kulturalnej „At Home in Europe” po raz pierwszy spotkali się w Toruniu Nadesłana
Studenci i licealiści z Torunia, Rygi i Lizbony biorą udział w projekcie Toruńskiej Agendy Kulturalnej „At Home in Europe”, który ma zachęcić ludzi do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego.

- Młodzi ludzie postanowili stworzyć kampanię promocyjną zachęcającą do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Działania potrwają rok. Międzynarodowe warsztaty odbyły się już w Toruniu, a teraz czekają nas spotkania w Rydze i Lizbonie - mówi Paweł Kossakowski z Toruńskiej Agendy Kulturalnej, która odpowiada za projekt studentów i licealistów z Polski, Łotwy i Portugalii.
[break]
Poza promocją wyborów do europarlamentu, głównym celem międzynarodowego projektu „At Home in Europe” jest integracja i znalezienie wspólnych cech dla Rygi, Torunia i Lizbony. Jakie są wrażenia po pierwszym spotkaniu u nas?
- Bardzo podobał mi się międzynarodowy wieczór, podczas którego opowiadaliśmy o swoich państwach i stereotypach, które w nich funkcjonują. Szczególnie miły był akcent kulinarny i próbowanie tradycyjnych potraw - mówi Marta Witkowska, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UMK w Toruniu.
Praca w międzynarodowych grupach była zupełnie nowym doświadczeniem dla uczestników tego niecodziennego projektu, w którym wzięli udział również specjaliści. Eksperci ds. Unii Europejskiej oraz marketingu pomagali młodym społecznikom zaplanować kampanię promocyjną, która ma zachęcić do udziału w tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Licealiści i studenci w trakcie zajęć mieli też okazję zapoznać się z unijnymi strukturami, a także dowiedzieć się, co jest potrzebne, by stworzyć skuteczną i efektowną promocję.

- Podczas spotkania w Toruniu młodzi ludzie pracowali m.in. nad scenariuszem lip dubu, który będzie realizowany na Łotwie. Wybraliśmy już muzykę do lip dubu promującego wybory do Parlamentu Europejskiego. Postawiliśmy na klasyk, rzecz jasna - „Don’t Stop Me Now” zespołu Queen - mówi Paweł Kossakowski z Toruńskiej Agendy Kulturalnej.
Lip dub to wideoklip, w którym osoby występujące poruszają ustami do muzyki z playbacku.
Na jakie efekty liczą autorzy projektu „At Home in Europe”? Przede wszystkim na rozbudzenie w młodzieży świadomości, że jest się obywatelem Europy i że więcej nas łączy niż dzieli.
- Kluczowym atutem spotkań w naszym mieście były warsztaty w międzynarodowych grupach. To niesamowite, gdy wypracowując koncepcje strategii komunikacji, z jednej strony musimy wyważyć idee między ścierającymi się różnicami kulturowymi, a z drugiej strony okazuje się, ile tak naprawdę nas łączy. Istotne jest zwłaszcza to drugie, bo pokazuje jak bardzo kulturowa Europa jest zrzeszona - dodaje Patryk Hubala, student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Warto wiedzieć
Projekt „At Home in Europe”

- Liderem projektu jest Toruńska Agenda Kulturalna.
- Projekt jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
- Partnerem projektu jest między innymi Stowarzyszenie Inicjatyw Niemożliwych Motyka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska